Kiala Reverse Logistics

Kiala vereenvoudigt de aftersales

Het beheer van defecte producten is vaak een complex en duur proces

De ophaling of levering van defecte/gerepareerde huishoudelijke apparaten is vaak een onaangename ervaring voor de klanten en een duur proces voor de fabrikant:

  • De klanten zijn overdag niet thuis.
  • De klanten kunnen niet thuisblijven om te wachten op de transporteur.
  • De klanten willen geen grote afstanden afleggen naar een reparatiecentrum.
  • De ophaling en het transport van defecte/gerepareerde toestellen via spoedleveringsservices is heel duur.

Twee oplossingen om uw defecte producten beter te beheren!

De Omruil/Swap-service:

  • Er wordt een ‘nieuw’, ‘gerepareerd’ of ‘tijdelijk uitgeleend’ elektronisch toestel verstuurd naar een door de klant geselecteerd Kiala Punt.
  • De klant ruilt zijn defecte toestel in voor een nieuw toestel.
  • Het defecte toestel wordt door Kiala verstuurd naar het reparatiecentrum.

Deze dienstverlening is gepatenteerd en werd in 2008 bekroond met een ‘Trophée du e-commerce’.

Carry-in

  • Na overleg met en goedkeuring van de fabrikant brengt de klant zijn defecte toestel naar een Kiala Punt van zijn keuze. Vanuit het Kiala Punt wordt het toestel verstuurd naar het reparatiecentrum van de fabrikant.
  • Zodra het toestel gerepareerd is, wordt het teruggestuurd naar het door de klant gekozen Kiala Punt.
  • De klant wordt op de hoogte gebracht van de aankomst van zijn gerepareerde toestel. Daarna kan hij het afhalen op een moment dat hem het beste uitkom.

Onze klantenreferenties

Twee oplossingen die uw aftersales verbeteren en uw kosten verlagen!

  • Verbetering van de aftersales

    De klanten hoeven niet meer te wachten op een thuislevering en hoeven geen lange afstanden meer af te leggen om naar een reparatiecentrum te gaan.
  • Lagere transportkosten

    U kunt aanzienlijke besparingen realiseren door uw pakketten te bundelen met die van andere ondernemingen.
  • Betere controle en grotere veiligheid van het transport

    Dankzij de volledige Track & Trace van de pakketten en de identiteitscontrole kunt u de goede verzending van het pakket garanderen.
  • Lagere indirecte administratiekosten

    Dankzij de Track & Trace tools ter beschikking van klanten en fabrikanten heeft iedereen een duidelijk zicht op de situatie en beschikt iedereen over alle vereiste informatie.