Kiala Retour +

Bij sommige webshops kan het percentage retourzendingen oplopen tor soms meer dan 30 % van de verkoop, vooral in de kledingbranche. Dit lijdt vaak tot logistieke en financiële uitdagingen:

  • Organisatie van de verwerking van de retourzendingen: hoe krijgt men zicht op de hoeveelheid retourzendingen die in de pipeline zitten?
  • Voorraadbeheer: hoe krijgt men zicht op de inhoud van de retourzendingen in de pipeline?
  • Naleving van de procedures: hoe vermijdt men onterechte of niet-toegestane retourzendingen?
  • Hoe kan men het aantal retourzendingen beperken?
  • Hoe kan men bij de consument de angst dat er niet wordt terugbetaald wegnemen?

Bovendien willen ook telecombedrijven zo veel mogelijk ADSL-boxen/decoders terugkrijgen, nadat het contract met de klant beëindigd is, en zo voorkomen dat de klant ten onrechte aanmaningen ontvangt.

Kiala Retour + is een intelligent retour proces voor het terugsturen van pakketten. Het proces is gebaseerd op een e-label met barcode waarmee de webshops de retourzendingen kunnen goedkeuren, controleren en voorbereiden, ongeacht de oorspronkelijke leveringswijze van het pakket.

Kiala Retour + biedt meerdere voordelen:

Volledige controle op de retourzendingen:

  • Duidelijker zicht op wie wat retourneert en wanneer: de webshop beschikt over alle relevante informatie over de klant en de bestelling in kwestie zodra het geretourneerde pakket afgegeven wordt in het Kiala Punt.

Beter voorraadbeheer:

  • De webshop heeft een uitstekend inzicht op de retourgoederen die onderweg zijn
  • De webshop optimaliseert het beheer van zijn goederenvoorraden

Betere beheersing van de stromen:

  • De webshop heeft een duidelijker zicht op de hoeveelheid retourgoederen die onderweg zijn
  • De webshop kan anticiperen op de vereiste mankracht voor de verwerking van de retourzendingen

Verhoging van de klanttevredenheid:

  • De webshop kan de eindklant desgewenst alvast terugbetalen zodra het pakket wordt afgegeven in het Kiala Punt, en niet bij de ontvangst van het pakket in zijn magazijn

Sterke reducering van de kosten dankzij de optimalisering van de retourzendingen en vaak veel lagere kosten dan een retourzending via bijv. de locale post.