Getuigenissen van klanten

« Kiala moderniseert zijn services continu. Een mooi voorbeeld hiervan is het omruil-systeem (Service SWAP). Megapool.nl is erg enthousiast over deze nieuwe optie, die het hele proces van het retourneren verkort. “Het is nog toekomstmuziek, maar stel: een klant wil iets retourneren. Hij geeft ons een seintje en… met het omruil-systeem (Service SWAP) kunnen we er voor zorgen dat zijn nieuw artikel meteen naar zijn Kiala afhaalpunt wordt verzonden. Als de klant dan naar zijn Kiala afhaalpunt gaat, kan hij onmiddellijk het verkeerde artikel inruilen voor het nieuwe. Mooi toch?” »
Marco van Herpen , Directeur
« Onze partner voor de thuisleveringen kon wel een dienst aanbieden met levering bij specifieke afhaalpunten, maar dat is veel duurder. We gingen daarom op zoek naar andere flexibele en betrouwbare distributiekanalen. Wij hebben voor Kiala gekozen om praktische en budgettaire redenen. Het bedrijf heeft een uitgebreid netwerk van Kiala Punten - voor het overgrote deel tabakszaken, tankstations en supermarkten - waar onze klanten terecht kunnen. Ze kunnen hun orders ophalen waar en wanneer ze dat maar willen. Dankzij een uniek technologisch platform garandeert Kiala een hoog serviceniveau : onze klanten kunnen hun pakket volgen via internet en worden automatisch geïnformeerd via e-mail zodra het pakket voor ze klaar ligt. Dankzij het Kiala-systeem wordt ook het retourneren van goederen voor de klant erg eenvoudig. En wat ook niet onbelangrijk is: de kosten voor de diensten via Kiala liggen – in vergelijking met andere opties die we hebben onderzocht – veel lager. Daar is iedereen mee gebaat! »
Thijs Bregman , Marketing Manager
« Voor pakketverzendingen werkten we in Nederland reeds met PostNL en nu ook met Kiala. Zij verzorgen de thuisleveringen en, wanneer de klant niet thuis is, leveren ze het pakketje bij de buren. Maar, ook al zijn buurtleveringen erg gangbaar bij ons, ook de buren kunnen natuurlijk buiten de deur zijn of sommige klanten willen dit niet. In België, een markt die we vanaf dit jaar extra willen ondersteunen, ligt dat sowieso anders. Buurtleveringen zijn er minder ingeburgerd en klanten met een drukke agenda kiezen dan ook sneller voor levering via afhaalpunten. »
Huub Vermeulen , Operations Directeur
« Het Kiala-concept is flexibel, betrouwbaar, snel, en relatief goedkoop. Een levering via het Kiala-netwerk kost bij ons slechts € 1,- », vervolgt Jeroen de Vink. « Daar wij het onze klanten zo makkelijk mogelijk willen maken om hun pakje in bezit te krijgen of te retourneren, is dit een perfecte aanvulling van onze bestaande diensten. Toegegeven, we verwachten net iets meer profijt te halen uit de samenwerking in België : ons winkelnetwerk is er minder wijd verspreid en leveringen via ophaalpunten is er ook nog meer ingeburgerd. Bij sommige Belgische consumenten was er tot nog toe een drempel om ook bij ons online te shoppen. Dankzij Kiala en haar uitgebreide netwerk leveringspunten, hopen we die drempel te verlagen. »
Jeroen de Vink , General Manager
« Onze e-shops zijn succesvol, dynamisch en groeien snel. We hadden al partners, zowel voor onze verzendingen als voor onze retouren, en deze diensten liepen eigenlijk best goed. Toch wilden we onze service naar de klant verder uitbreiden. Omdat onze zusteronderneming de Bijenkorf erg positief was over Kiala en zijn retourservice, hebben we bij hen geïnformeerd naar eventuele samenwerkingsmogelijkheden. Door het zeer toegankelijke en uitgebreide netwerk, en de hoge kwaliteit van de dienstverlening, wist Kiala ons te overtuigen. De kosten voor de retouren via Kiala liggen - in vergelijking met andere opties die we hebben onderzocht - aanzienlijk lager. Dus zijn we snel met Kiala in zee gegaan. »
Marco van der Hulst , Operations & IT Manager E-commerce
« Net als iedere multichannel retailer, streeft V&D ernaar zijn winkelverkoop en onlineverkoop optimaal op elkaar af te stemmen. Het ophalen (en retourneren) van onlineaankopen vergemakkelijken en tevens traffic in de winkels genereren, horen daar ook bij. Na verschillende mogelijkheden onderzocht te hebben, hebben wij besloten om hiervoor een beroep te doen op Kiala en haar Click & Collectsysteem.” Klanten de mogelijkheid aanbieden om hun online-aankopen in de winkel op te laten halen of te retourneren, heeft een positieve invloed op onze klantentevredenheid, onze traffic en onze verkoopcijfers in het algemeen. »
Noël Manning , E-Commerce Manager