Hoe werkt het?

Met Kiala/UPS is pakketten ontvangen en retourneren heel eenvoudig

Een pakket ontvangen...

  • Stap 1 : Bij uw bestelling bij één van de vele aangesloten webshops kiest u het Kiala Punt/UPS Access Point locatie naar keuze.
  • Stap 2 : U wacht tot Kiala/UPS u op de hoogte brengt van de aankomst van uw pakket om naar uw Kiala Punt/UPS Access Point locatie te gaan.
    Alleen een bericht van Kiala/UPS (een sms, e-mail of telefonisch bericht) garandeert u dat uw pakket aangekomen is in uw Kiala Punt/UPS Access Point locatie.
  • Stap 3: U gaat naar uw Kiala Punt/UPS Access Point locatie met een geldig identiteitsbewijs.
    Gelieve direct uw identiteitskaart te tonen aan de medewerker van het Kiala Punt/UPS Access Point locatie.
    Als u uw bestelling nog niet betaald heeft, betaalt u uw pakket onder rembours. Dat kan contant, met Pin, Chip of in sommige gevallen uw creditcard.
    Tot slot tekent u op de Kiala/UPS terminal bij ontvangst van uw pakket.

Een pakket retourneren...

  • Stap 1: U controleert of de verkoper bij wie u uw bestelling heeft geplaatst retourzendingen accepteert.
  • Stap 2: U voegt een kopie van uw factuur bij het pakket of het ingevulde retour formulier (gelieve de instructie van de verkoper te volgen).
  • Stap 3: U verpakt uw pakket zorgvuldig voordat u het naar het Kiala Punt/UPS Access Point locatie van uw keuze brengt.
    U moet aan het Kiala Punt/UPS Access Point locatie een verpakt en dichtgeplakt pakket overhandigen. Opgelet! U kunt dit niet in de winkel doen.
    Breng op dit pakket ook de volgende vermelding aan: KIALA/Naam van de webshop naar wie het pakket moet worden teruggestuurd. Bij de meeste webshops ontvangt u in uw pakket een retouretiket of Kiala/UPS e-label dat u op het retourpakket moet plakken. Dit etiket kan in bepaalde gevallen ook afgedrukt worden op de internetsite van de webshop.
  • Stap 4: U vraagt uw ontvangstbewijs aan de medewerker van het Kiala Punt/UPS Access Point locatie.
    Dit ontvangstbewijs is het bewijs van uw retourzending.

In geval van een probleem met uw pakket ...

Het Kiala Punt/UPS Access Point locatie is niet aansprakelijk voor fouten met betrekking tot de verwerking van uw bestelling: elke klacht over de inhoud van uw pakket of de betaling bij de levering (als u bijvoorbeeld een andere betalingsmogelijkheid heeft gekozen) moet rechtstreeks aan uw webshop worden gericht.

Bedankt voor uw begrip.