Hoe werkt het?

Met Kiala is pakketten ontvangen en retourneren heel eenvoudig

Een pakket ontvangen...

  • Stap 1 : Bij uw bestelling bij één van de vele aangesloten webshops kiest u het Kiala Punt naar keuze.
  • Stap 2 : U wacht tot Kiala u op de hoogte brengt van de aankomst van uw pakket om naar uw Kiala Punt te gaan.
    Alleen een bericht van Kiala (een sms, e-mail of telefonisch bericht) garandeert u dat uw pakket aangekomen is in uw Kiala Punt.
  • Stap 3: U gaat naar uw Kiala Punt met een geldig identiteitsbewijs.
    Gelieve direct uw identiteitskaart te tonen aan de medewerker van het Kiala Punt.
    Als u uw bestelling nog niet betaald heeft, betaalt u uw pakket onder rembours. Dat kan contant, met Pin, Chip of in sommige gevallen uw creditcard.
    Tot slot tekent u op de Kiala terminal bij ontvangst van uw pakket.

Een pakket retourneren...

  • Stap 1: U controleert of de verkoper bij wie u uw bestelling heeft geplaatst retourzendingen accepteert.
  • Stap 2: U voegt een kopie van uw factuur bij het pakket of het ingevulde retour formulier (gelieve de instructie van de verkoper te volgen).
  • Stap 3: U verpakt uw pakket zorgvuldig voordat u het naar het Kiala Punt van uw keuze brengt.
    U moet aan het Kiala Punt een verpakt en dichtgeplakt pakket overhandigen. Opgelet! U kunt dit niet in de winkel doen.
    Breng op dit pakket ook de volgende vermelding aan: KIALA/Naam van de webshop naar wie het pakket moet worden teruggestuurd. Bij de meeste webshops ontvangt u in uw pakket een retouretiket of Kiala e-label dat u op het retourpakket moet plakken. Dit etiket kan in bepaalde gevallen ook afgedrukt worden op de internetsite van de webshop.
  • Stap 4: U vraagt uw ontvangstbewijs aan de medewerker van het Kiala Punt.
    Dit ontvangstbewijs is het bewijs van uw retourzending.

In geval van een probleem met uw pakket ...

Het Kiala Punt is niet aansprakelijk voor fouten met betrekking tot de verwerking van uw bestelling: elke klacht over de inhoud van uw pakket of de betaling bij de levering (als u bijvoorbeeld een andere betalingsmogelijkheid heeft gekozen) moet rechtstreeks aan uw webshop worden gericht.

Bedankt voor uw begrip.