De diensten van Kiala zijn er ook voor particulieren!

  1. Internationale pakketverzendingen
  2. Wettelijke of forfaitaire schadevergoeding
  3. Uw accountopties bij Kiala
  4. Eenvoudig betalen
  5. Levering in een Kiala Punt
  6. Track & Trace
  7. Meldingen
  8. Uw pakketten naar Kiala importeren
  9. Retourzendingen

1. Internationale pakketverzendingen

Via onze website kunt u uw pakket goedkoper verzenden in Nederland of naar het buitenland: naar België, Frankrijk, Luxemburg of Spanje (meer over te weten komen)

Of het nu een geschenk, een DVD of een boek is, met Kiala kan u alles vanuit één van onze 11.000 Kiala Punten verzenden.

EEN PAKKET VERZENDEN

2. Wettelijke of forfaitaire schadevergoeding

Voor nationale verzending:
Schade wordt alleen door Kiala vergoed (conform de AVC voorwaarden, ongeveer € 3,40 per kg) indien tijdens het vervoer onzorgvuldig met het pakket is omgegaan en indien het pakket vermist is geraakt. Voor verdere details over vergoeding van uw pakket, raadpleeg onze Algemene Voorwaarden.

Voor internationale verzending:
De aansprakelijkheid van Kiala voor verlies of vermissing van een pakket is conform de reglementen van de CMR Conventie, Kiala betaalt de afzender de kostprijs (excl. BTW) terug, tot een maximum van 8,33 rekeneenheden per verloren of beschadigde kg (zie onze algemene voorwaarden) of ± 10 euro/kilo.

Kiala biedt u eveneens 3 extra forfaitaire schadevergoedingsopties om uw verzendingen nog beter te verzekeren (meer over te weten komen).

3. Uw accountopties bij Kiala

  • Particulier of professional

U kunt een account voor particulieren of voor professionals aanmaken door de naam van het bedrijf en een BTW-nummer toe te voegen wanneer u het account creëert of via uw profiel.

  • Verzendprofiel

Als een professional, u kunt zoveel verzendprofielen aanmaken als u wilt. Voor elk profiel verpersoonlijkt u:

  • de e-mails die naar de bestemmeling worden verstuurd uit naam van uw profiel
  • het verzendlabel dat u uitprint en op het pakket plakt
  • uw betalingen door ze aan een specifiek profiel te koppelen

Indien u een account voor professionals heeft,  kan u ook uw logo op de verzendlabels zetten.

  • Factuur per e-mail

Of u nu een pakket verzendt van particulier naar particulier (meer over te weten komen) of als professional (meer over te weten komen), u kan in uw Kiala-profiel aangeven of u een professionele factuur of een “pro forma” factuur wenst en of u deze dagelijks/wekelijks/maandelijks wilt ontvangen.

  • Integratie webshop

Maakt u gebruik van een platform dat door Kiala wordt ondersteund? Gebruik uw “sender ID”, die u in uw profiel terug kan  vinden, om uw Kiala-plug-in te configureren (Hoe integreer ik één van de 9 Kiala-plug-ins in mijn website).

Wanneer de plug-in correct geconfigureerd is, kan u uw bestellingen met één enkele klik op de website van Kiala importeren, de betaling regelen en de bijhorende verzendlabels printen.

EEN PAKKET VERZENDEN

4. Eenvoudig betalen

Met Kiala kunt u al uw verzendingen aanmaken en betalen waar en wanneer u dat wilt.

Zo kan u al uw persoonlijke verzendingen in één transactie met Bancontact betalen en de verzendingen via uw professionele e-shop met de creditcard van het bedrijf betalen. U kan er ook voor kiezen om niet online te betalen, maar de betaling in een Kiala Punt te voldoen wanneer u de pakketten daar gaat afgeven.

5. Levering in een Kiala Punt

Om uw pakketten te versturen, gaat u direct naar een Kiala Punt naar keuze. Het Kiala-netwerk telt meer dan kunnen we niet beter vermelden: meer dan 700 Kiala Punten?, verspreid over heel Nederland. Het zijn altijd buurtwinkels zoals een supermarkt, benzinestation, boekwinkels, , stomerij of bloemenwinkel die gemakkelijk bereikbaar zijn en ruime openingstijden hebben, zelfs in het weekend. U kunt uw pakket dus afleveren waar en wanneer het u het beste uitkomt! Een Kiala-Punt vinden

6. Track & Trace

U kan uw pakket live online volgen, vanaf het moment dat u het in een Kiala-Punt afgeeft tot het moment waarop het door de geadresseerde wordt afgehaald. Ga daarvoor naar de pagina "Mijn pakketten” in uw account of naar de pagina “Een pakket volgen”.

7. Meldingen

Dankzij Kiala hoeft u of de geadresseerde het pakket zelfs niet meer te volgen, wij doen dit voor u bij elke stap van het traject:

1e email : Zodra u de verzending voltooit (betaling online of in een Kiala Punt), wordt een e-mail verstuurd naar de bestemmeling om hem of haar ervan op de hoogte te brengen dat een pakket wordt klaargemaakt.

Vanaf dan kan de geadresseerde het pakket op de Kiala-website volgen.

Hierna ontvangt de geadresseerde de volgende emails :

2e email: Het pakket is aangekomen in het Kiala sorteercentrum in het land van herkomst

3e email: Het pakket is aangekomen in het Kiala sorteercentrum in het land van bestemming (indien dit Nederland is gaat het om hetzelfde sorteercentrum)

4e email: Het pakket is beschikbaar in het Kiala Punt.

De geadresseerde ontvangt steeds een e-mail wanneer het pakket in het Kiala-Punt is aangekomen. Zo hoeft hij of zij zich niet nodeloos te verplaatsen. Deze bevestigingsmail vermeldt de naam, het adres, de routebeschrijving en de openingsuren van het Kiala Punt, evenals een link naar de Track&Trace-pagina.

5e en 6e emails : Twee mails worden ter herinnering gestuurd aan de geadresseerde om er zeker van te zijn dat deze het pakket komt ophalen.

Als verzender ontvangt u de volgende twee emails :

7e email: indien de geadresseerde het pakket niet komt ophalen, krijgt u daarvoor een waarschuwing twee dagen voor het pakket teruggestuurd wordt uit het Kiala Punt, zodat u uw koper kunt verzoeken het pakket te gaan ophalen.

8e email: U krijgt een bevestigingsmail dat het pakket wel degelijk werd opgehaald door de geadresseerde.

EEN PAKKET VERZENDEN

8. Uw pakketten naar Kiala importeren

 Om uw pakketten naar Kiala te importeren, beschikt u over twee opties:

  1. Installeer een van onze plug-ins, compatibel met de grootste eCommerce-platformen (Magento, Prestashop...)
  2. Integreer de Kiala-verzendservice aan de hand van een speciale API. Voor grote verzendvolumes kan u altijd contact opnemen met ons verkoopteam.

9. Retourzendingen

54% van de consumenten kopen vaker bij een site die eenvoudige retourzendingen aanbiedt. (studie UPS 2013)

Integreer meteen een terugzendmanier dankzij de verzendservice van Kiala.  

Hoe kunt u gratis retourzendingen aanbieden

Dat kan eenvoudigweg door op uw site of uw advertentie ruimte te voorzien waarin u vermeldt dat u gratis retourzendingen aanbiedt en dat het, bijvoorbeeld, voldoende is om per email contact met u op te nemen. Daarna creëert u voor elke aanvraag tot retourzending een etiket via onze verzendsite, met als verzender en geadresseerde uzelf.  Nadat u het pdf-bestand met uw etiket (dat door u vooraf betaald werd) gedownload heeft, stuurt u het naar uw koper. Uw koper hoeft dan enkel nog het etiket af te drukken en het pakket terug in een Kiala Punt af te leveren, en dit helemaal gratis. 

Hoe kunt u betalende retourzendingen aanbieden 

Voorzie ruimte op uw site of uw advertentie waar u uitlegt dat u betalende retourzendingen aanbiedt en u plaatst daarbij het adres van uw Kiala Punt.  Voor elke retourzending stuurt u uw kopers dan naar de verzendsite van Kiala om daar een zending aan te maken en te betalen. Uw koper hoeft dan enkel nog het pakket af te leveren in een Kiala Punt.

Tips en tricks